Pipeline transport of Kazakhstan: prospects for development and the reduction of greenhouse gases.
Keywords:
Main pipelines, greenhouse gases, the system of oil and gas transportation, gas flaring reduction, infrastructure, environmentally friendly technologies, investments, oil field,Abstract
Development of new hydrocarbon fields and constant growth of demand on internal and external market force intensively build new production capacity. Unfortunately, there are some problems with the transportation of oil and gas. It is shown that the capacity of the existing roads is not enough for a steady development of the Republic. The article analyzes the main reasons of sources of raw material loss during transportation pipelines, as well as internal mechanisms forcing mining companies to burn gas flaring.References
1 Послание Президента Республики Казахстан – Лидера нации Нурсултана Назарбаева народу Казахстана «Стратегия «Казахстан-2050» – новый политический курс состоявшегося государства». Астана, 14.12.2012.
2 Казахстан в 2012 году. Агентство Республики Казахстан по статистике. 2013 г. Астана. С 506.
3 Казахстан в цифрах. Агентство Республики Казахстан по статистике. 2013 г. Астана. С 527.
4 Транспорт в Республике Казахстан. Агентство Республики Казахстан по статистике. 2013 г. Астана. С 408.
5 Топливно-энергетический баланс Республики Казахстан. Агентство Республики Казахстан по статистике. 2013 г. Астана. С 354.
6 Чередниченко Алексей. В. Результаты моделирования развития энергетики и ожидаемая динамика выбросов парниковых газов в Казахстане. Гидрометеорология и экология № 1 2014. Алматы. – с. 2-15
7 Чередниченко Алексей. В. О перспективах успешного внедрения эффективных технлогий в теплоэнергетику и снижение парниковых газов. Поиск. Серия экологическая № 4, 2013. / Алматы. – с. 193-212.
8 Чередниченко Алексей. В. О некоторых экономических и законодательных основах успешного развития зеленой экономики. Поиск. Серия экологическая № 4, 2013. / Алматы. – с. 213-222.
9 Руководящие принципы национальных инвентаризаций парниковых газов МГЭИК, 2006, Том 2, Энергетика, 2006 IPCC Guidelines for National Greenhouse Gas Inventories
2 Казахстан в 2012 году. Агентство Республики Казахстан по статистике. 2013 г. Астана. С 506.
3 Казахстан в цифрах. Агентство Республики Казахстан по статистике. 2013 г. Астана. С 527.
4 Транспорт в Республике Казахстан. Агентство Республики Казахстан по статистике. 2013 г. Астана. С 408.
5 Топливно-энергетический баланс Республики Казахстан. Агентство Республики Казахстан по статистике. 2013 г. Астана. С 354.
6 Чередниченко Алексей. В. Результаты моделирования развития энергетики и ожидаемая динамика выбросов парниковых газов в Казахстане. Гидрометеорология и экология № 1 2014. Алматы. – с. 2-15
7 Чередниченко Алексей. В. О перспективах успешного внедрения эффективных технлогий в теплоэнергетику и снижение парниковых газов. Поиск. Серия экологическая № 4, 2013. / Алматы. – с. 193-212.
8 Чередниченко Алексей. В. О некоторых экономических и законодательных основах успешного развития зеленой экономики. Поиск. Серия экологическая № 4, 2013. / Алматы. – с. 213-222.
9 Руководящие принципы национальных инвентаризаций парниковых газов МГЭИК, 2006, Том 2, Энергетика, 2006 IPCC Guidelines for National Greenhouse Gas Inventories
Downloads
How to Cite
Cherednichenko, A. V. (2016). Pipeline transport of Kazakhstan: prospects for development and the reduction of greenhouse gases. Eurasian Journal of Ecology, 41(2). Retrieved from https://bulletin-ecology.kaznu.kz/index.php/1-eco/article/view/210
Issue
Section
ENVIRONMENTAL IMPACT OF ANTHROPOGENIC FACTORS AND ENVIRONMENTAL PROTECTION