Problems of development of the carbon market of Kazakhstan
Keywords:
Green economy, the verification of the companies, the national plan of distribution of quotas, validation environmental legislation, nature users,Abstract
The transition of the economy of Kazakhstan on the new environmental guidelines, there is an urgent need to revise and significantly change the legal and organisational mechanisms for the regulation of the internal market. A special role is taken by the internal carbon market, which is the regulatory and incentive mechanism capable of significantly affect the nature users and domestic politics in General. Some suggested solutions to problems that have emerged at the current moment, with the prospect of avoiding many other issues in the future.References
1. Послание Президента Республики Казахстан – Лидера нации Нурсултана Назарбаева народу Казахстана «Стратегия Казахстан-2050» – новый политический курс состоявшегося государства». Астана, 14.12.2012.
2. Green Labels Positively Impact Purchase Behavior, http://www.environmentalleader.com/2008/05/20/green-labelspositively-
impact-purchase- behavior.
3. Sammer K., Wüstenhagen R. The Influence of Eco-Labeling on Consumer Behavior – Results of a Discrete Choice Analysis. Business Strategy & the Environment. Sept., 2005.
4. Чередниченко Алексей. В. О некоторых экономических и законодательных основах успешного развития зеленой экономики // Поиск. Серия экологическая. – № 4. – Алматы, 2013. – С. 213-222.
5. Чередниченко Алексей. В. О перспективах успешного внедрения эффективных технлогий в теплоэнергетику и снижение парниковых газов // Поиск. Серия экологическая. – № 4. – Алматы, 2013. – С. 193-212.
6. Чередниченко Алексей. В. Результаты моделирования развития энергетики и ожидаемая динамика выбросов парниковых газов в Казахстане // Гидрометеорология и экология. – № 1. – Алматы, 2014. – С. 2-15.
2. Green Labels Positively Impact Purchase Behavior, http://www.environmentalleader.com/2008/05/20/green-labelspositively-
impact-purchase- behavior.
3. Sammer K., Wüstenhagen R. The Influence of Eco-Labeling on Consumer Behavior – Results of a Discrete Choice Analysis. Business Strategy & the Environment. Sept., 2005.
4. Чередниченко Алексей. В. О некоторых экономических и законодательных основах успешного развития зеленой экономики // Поиск. Серия экологическая. – № 4. – Алматы, 2013. – С. 213-222.
5. Чередниченко Алексей. В. О перспективах успешного внедрения эффективных технлогий в теплоэнергетику и снижение парниковых газов // Поиск. Серия экологическая. – № 4. – Алматы, 2013. – С. 193-212.
6. Чередниченко Алексей. В. Результаты моделирования развития энергетики и ожидаемая динамика выбросов парниковых газов в Казахстане // Гидрометеорология и экология. – № 1. – Алматы, 2014. – С. 2-15.
Downloads
How to Cite
Cherednichenko, A. V. (2016). Problems of development of the carbon market of Kazakhstan. Eurasian Journal of Ecology, 41(2). Retrieved from https://bulletin-ecology.kaznu.kz/index.php/1-eco/article/view/209
Issue
Section
ENVIRONMENTAL IMPACT OF ANTHROPOGENIC FACTORS AND ENVIRONMENTAL PROTECTION